کد خبر 621014
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

هیئت ملی یمن در گفت وگوهای صلح یمن در کویت متشکل از انصارالله وحزب کنگره مردمی روز گذشته (شنبه)دیدار با اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل به یمن را مشروط به بازگشت به صنعا ومشورت با شورای سیاسی کرد.

 به گزارش مشرق، شبکه خبری المسیره ،مخالفت هیات ملی یمن با دیدار ولد الشیخ در راستای سخنان صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی در مراسم راه پیمایی میلیونی روز گذشته مردم یمن در حمایت از تشکیل شورای سیاسی وتجمع آنها در میدان سبعین صورت گرفت.

الصماد گفت: فرستاده سازمان ملل به یمن از صدور درخواست مجوز برای بازگشت هیات ملی به کشور عاجز است وکسی که نمی تواند هیات را به کشورش بازگرداند٬ چگونه می خواهد حقوق مردم را اعاده وصلح را محقق سازد؟

عربستان پس از یک سال و نیم کشتار مردم یمن وتخریب زیر ساخت ها وبرگزاری دو دور مذاکره زیر نظر سازمان ملل٬ از بازگشت هیات ملی یمن به صنعا پایتخت این کشورهمچنان ممانعت به عمل می آورد.

اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل به یمن روز گذشته برای دیدار با هیات ملی این کشور برای شرکت در گفت وگوهای کویت که از 6 آگوست تاکنون به تعلیق درآمده به عمان سفر کرد.

ولد الشیخ هدف از سفر خود به مسقط پایتخت عمان را حل مشکل کارشکنی ها در بازگشت هیات ملی یمن ( انصارالله –صالح) به صنعا پس از بسته شدن فرودگاه بین المللی صنعا توسط عربستان ومقدمه سازی برای برگزاری دور سوم گفت وگوها عنوان کرد.

قرار است پس از گذشت یک ماه از تعلیق گفت وگوهای یمنی در کویت ،ولد الشیخ دور سوم گفت وگوها را آغاز کند.

عربستان با تجاوز به یمن، هزاران نفر را کشته یا زخمی کرده ٬ زیر ساخت های آنرا ویران کرده است و این کشور را تحت محاصره شدید قرار داده و فرودگاه بین المللی صنعا را نیز بسته است.

عربستان هفته گذشته اعلام کرد فقط به پروازهای امداد رسانی سازمان ملل اجازه پرواز در یمن می دهد.

بر اساس یک گزارش بین المللی ٬شمار آوارگان یمنی متجاوز از سه میلیون تن است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس